Ugrás a fő tartalomra

A kahoot!-ról

Ismeritek a kahoot! -ot?
Én az egyetemen találkoztam vele először, de úgy gondolom, hogy általános- és középiskolában is remekül alkalmazható.

A program elérhető böngészőn keresztül, illetve alkalmazásként megtalálható a PlayÁruházban és az Appstore-ban is. Lényege, hogy tesztkérdéses, játékos feladatsort lehet létrehozni vele.
Egy kvíz létrehozásához a create.kahoot.it oldalon kell regisztrálnunk, majd meg kell adnunk a kvízünk nevét, rövid, címkéző leírását és azt is, hogy ki láthatja majd az elkészült kérdéssort. Egy kérdéshez minimum két, maximum négy lehetséges választ adhatunk meg és természetesen meg kell jelölnünk, hogy melyik válasz vagy válaszok helyesek. Azt is ki kell választanunk, hogy hány másodperc álljon rendelkezésre a válaszadáshoz. Az elkészült feladatsorhoz tartozik egy pin kód, ezt a rendszer generálja nekünk.


A játékban való részvételhez a kahoot.it honlapra kell ellátogatnunk, ahol meg kell adnunk a kvíz pin kódját és egy becenevet, amivel belépünk a tesztbe. (Ha alkalmazáson keresztül játszunk, ugyanezeket kell megadnunk.)
A játék vezetője (osztálytermi környezetben valószínűleg a tanár) a create.kahoot.it felületéről nyitja meg a kvízt. Ő látja, kik léptek már be a kóddal és ha mindenki kész, ő is indítja el a játékot. Fontos, hogy kivetítse a játék kezelői felületét vagy valamilyen módon mindenki számára láthatóvá tegye, ugyanis a kérdés és a válaszok szövege csak itt olvasható.




A játékosok eszközén csak a válaszlehetőségeket helyettesítő gombok látszanak. Ezek különböző színűek (zöld, kék, piros és narancssárga) és mindegyiken más forma szerepel fehér színnel, így könnyű őket megkülönböztetni azok számára is, akik nehezen ismerik fel a színeket, a formákat vagy az írott szöveget. A gombok egymáshoz képest ugyanúgy helyezkednek el, mint a válaszok a kivetített képen. A válaszok fölött az is nyomon követhető, hány másodperc múlva jár le a válaszolásra szánt idő.
Célszerű rövid kérdéseket feltenni, hogy a tanulók gyorsan és könnyen megértsék őket.


Minden kérdés megválaszolása után látható, hogy a válasz helyes volt-e. A tanulók eszközén a kijelző zöldre vált, ha jól feleltek és pirosra, ha rosszul. Ha mindenki válaszolt vagy leárt az idő, a kivetített felületen egy oszlopdiagram mutatja, hányan jelölték meg az egyes válaszlehetőségeket. Ez az ábra nem mutatja a beceneveket. 
Ha a tanár tovább megy, megjelennek a válaszadók becenevei és az aktuális pontszámuk. Amikor a pedagógus ismét tovább léptet, jön a következő kérdés. A játék alatt zene szól, amit bármikor ki lehet kapcsolni.


Ha a kvíz a végére ér, újra látható lesz a rangsor és a tanulók elért pontjai. Az első három helyezettet dobogón mutatja a program.


A kahoot! ingyenesen használható, csupán megfelelő eszközre és internetkapcsolatra van szükség hozzá. A teszt létrehozójának tudnia kell angolul, mert a felület csak angol nyelven érhető el. A kérdések és a válaszok természetesen beírhatóak magyarul, így a részvétel azok számára is lehetséges, akik nem ismerik az angol nyelvet.
A játékosok felülete böngészőből és alkalmazásból is könnyen kezelhető, egyértelmű. A kvíz létrehozását applikáción keresztül nem próbáltam, de a honlapról elmondhatom, hogy  megfelelő útmutatást ad, ha elakadunk a tesztkészítésben. Ezen kívül találunk videókat is a youtube-on a kahoot! használatáról.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Segítő eszközök mozgáskorlátozott személyek számára

Sziasztok! Utolsó blogbejegyzésemben szeretnék néhány nagyon hasznos eszközt bemutatni, amelyek megkönnyítik a mozgássérült személyek mindennapi életét. A számítógépek használatát rengeteg eszköz segíti. A fordított egerek használatával a gyermekek érezhetik, és láthatják az egér mozgását, a nagyméretű egerek pedig a súlyosabban mozgáskorlátozott gyermekek számára is lehetővé teszik az irányítást, akár az ujjaikkal, a tenyerükkel, esetleg lábukkal vagy más testrészükkel. Nagy- és kisméretű billentyűzet a normál billentyűzet kiváltására használható. Túlmozgás esetén a nagy billentyűzetet, gyenge izomtónus esetén pedig a kisméretű billentyűzetet javasolják. Könnyen használható, hiszen a betűk az alapba kissé be vannak süllyesztve, így nem csúszhat le a gyermek ujja a betűkről. A fej- és szemegér egy képfeldolgozó szoftver, amely a felhasználó arcának mozgását figyeli, a számítógéphez csatlakoztatott web-kamerán keresztül. A szemegér kurzusokká alakítja át a szem mo...

okosóra

Halihó! Gondolom mind hallottatok már az okosóráról, hiszen már 2013-óta piacra került. Én nem igazán mozgok otthonosan a "kütyük" világában, de tavaly a húgom mesélt róla, hogy az egyik osztálytársának van, így felkeltette az érdeklődésem és elkezdtem kutakodni. Gondoltam megosztom veletek a tapasztalataimat. Magáról az okosóra történetéről és feltalálásáról, nem szeretnék sok szót ejteni, hiszen még a wikipédián is van szócikk róla. Annak, aki hozzám hasonlóan nem jártas ebben a témában annyit írnék, hogy ez egy számítógépesített karóra, ami az idő mutatásán kívül számos funkcióval rendelkezik. Sokukon működnek okostelefon-alkalmazások, némelyiknek mobil operációs rendszere is van és akár zene- vagy videofájl lejátszására is képesek, bluetooth headset használatával. Emellett egyes modellek képesek még hívást fogadni-és kezdeményezni is. Ma pedig már más célokra is használják ezt a szerkezetet. Például az egészségügyben, most májusban találta fel dr. Balogh Csaba és tudó...