Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: szeptember 24, 2017

Digitális eszközök hatásai

Sziasztok! A digitális eszközök egyre fontosabb részévé válnak az életünknek. Televízió, számítógép, és mobiltelefon nélkül el sem tudnánk képzelni a mindennapjainkat, leginkább a fiatal gyerekeknek fontosak ezek az eszközök. De vajon milyen hatással lesz az életükre? Személyes tapasztalatom szerint az internet és a digitális eszközök használata nagyon hasznos és kényelmes, a gyerekek könnyen kapcsolatba tudnak lépni egymással, és információkhoz is gyorsabban hozzáférhetnek. Azonban nem csak pozitív hatásai léteznek a technikai fejlődésnek. Egy érdekes cikk felhívta a figyelmem a gyermekek mozgáshiányára. Egész nap ülve nyomkodják a telefont és a számítógépet, így nem mozognak eleget. Emiatt a szenzo-motoros rendszerük nem fejlődik megfelelően, illetve megfigyeléseim alapján egyre több gyermek gerincével van probléma. Fontos még kiemelni, hogy a digitális nemzedék gyermekei egyre kevesebbet olvasnak, ami a képzelőerejük romlását idézi elő. Az iskolában a szövegértés is...

Prológus

Sziasztok!  Hű, szóval blogolunk! Muszáj, persze, mert ez is a tárgy ( Infokommunikációs eszközök [IKT] és web 2.0 a gyógypedagógiában ) teljesítésének feltétele. De a tanulási napló vezetése blog formájában szerintem nagyon korszerű és sokkal izgalmasabb, mint a szemeszter végén papíron beadott összefoglaló. A különböző technológiák egyébként is egyre nagyobb teret nyernek az oktatásban - erről szól a projektünk is.  A technológia fejlődésével a tudás és a tudásról alkotott kép is átalakul. Sokkal nagyobb információtár áll a rendelkezésünkre az internetnek köszönhetően, mint azoknak, akik 20 évvel ezelőtt jártak iskolába, készítettek szemináriumi dolgozatot egy könyvtár falai között vagy szabadidejükben kutattak egy adott témában. Az információ könnyebb hozzáférhetőségének következtében a tudás forrása egy diák számára már nem kizárólag a tanár. Az is előfordul, hogy egy bizonyos területen egy tanuló tájékozottabb, mint tanára. A legtöbb témával kapcsolatban rö...

Írástanulás táblagépen

Sziasztok! Engem már régóta foglalkoztatott, hogy Amerikában az iskolákban nem tanulnak meg kézzel írni a gyerekek, az aláírásukat kivéve, és helyette a gépelést tanítják nekik. Kíváncsi lettem, hogy vajon Magyarországon is van-e olyan általános iskola, ahol valamilyen elektronikus eszközt használnak az írás elsajátításához. Keresgélés közben rábukkantam a Törökszentmiklóson található, Kölcsey Ferenc Általános Iskolára, ahol a gyerekek először táblagépeken tanulnak meg írni. Ebben az iskolában minden elsős kap egy táblagépet a törökszentmiklósi Baptista Szeretetszolgálatnak köszönhetően. A tabletek az iskola saját szerverére kapcsolódnak, erre tölti fel az informatika-műveltség szakos pedagógus az előzetesen, a szaktanárok és az osztályfőnök által, kiválasztott, tanulást segítő programokat. A tableteket az iskolában tartják, nem vihetik haza magukkal a tanulók. Az osztályfőnök táblagépét egy projektor segítségével vetítik ki, így látják is a nebulók, hogy mit kell csinálni. Az írá...