Ugrás a fő tartalomra

Bejegyzések

Bejegyzések megjelenítése ebből a hónapból: december 3, 2017

Segítő eszközök mozgáskorlátozott személyek számára

Sziasztok! Utolsó blogbejegyzésemben szeretnék néhány nagyon hasznos eszközt bemutatni, amelyek megkönnyítik a mozgássérült személyek mindennapi életét. A számítógépek használatát rengeteg eszköz segíti. A fordított egerek használatával a gyermekek érezhetik, és láthatják az egér mozgását, a nagyméretű egerek pedig a súlyosabban mozgáskorlátozott gyermekek számára is lehetővé teszik az irányítást, akár az ujjaikkal, a tenyerükkel, esetleg lábukkal vagy más testrészükkel. Nagy- és kisméretű billentyűzet a normál billentyűzet kiváltására használható. Túlmozgás esetén a nagy billentyűzetet, gyenge izomtónus esetén pedig a kisméretű billentyűzetet javasolják. Könnyen használható, hiszen a betűk az alapba kissé be vannak süllyesztve, így nem csúszhat le a gyermek ujja a betűkről. A fej- és szemegér egy képfeldolgozó szoftver, amely a felhasználó arcának mozgását figyeli, a számítógéphez csatlakoztatott web-kamerán keresztül. A szemegér kurzusokká alakítja át a szem mo...

MI-avagy mesterséges intelligencia az oktatásban

Szép estét mindenkinek! Utolsó blogbejegyzésemnek olyan témát választottam, ami igencsak a jövőbemutató. Hallottatok már a mesterséges intelligenciáról? Ha máshol nem is az Avangers 2 filmben biztosan találkoztatok vele Ultron személyében. Írásomban arról fogok elmélkedni, hogy mi lenne, ha az oktatásban használnának MI-t. Nem én vagyok az egyetlen, akinek felcsigázta a kíváncsiságát ez az ötlet. Az interneten számos cikket találtam a témáról. Én most egy olyan blogbejegyzést szeretnék bemutatni, ami a pedagógushiány problémájára próbál megoldásárt találni. Ennek a szerzőnek az a véleménye, hogy nem a tanárok helyett kéne MI-t alkalmazni, hanem melletük, hogy elegendő oktatót biztosítsanak, és a jövő generáció kisebb létszámú osztályokban, sokkal inkább egyénre szabott oktatásban részesülhessen.  Erre példaként hozza fel a tankönyveket, melyek manapság egyre inkább a "tömegoktatásnak" szólnak, nem pedig az egyéni igényeknek és érdeklődésnek felelnek meg. Ezért sokkal...

Hangoskönyv

Hiszek benne, hogy aki nem szeret olvasni, az még nem találta meg a megfelelő könyvet. Szerintem az olvasást a történetekkel lehet megszeretni és megszerettetni. Persze a történeteket film vagy rajz formájában is remekül el lehet mesélni, de a nyelvi kifejezőképesség fejlesztése szempontjából az olvasás a hasznosabb. Minél nagyobb a szókincsünk és minél több kifejezéssel találkozunk, annál könnyebben tudjuk használni a nyelvet. A könyvekben azt is szavak formájában kapjuk meg, amit a filmekben vizuálisan dolgozunk fel. Látjuk például, hogy szép nyári idő van, de nem biztos, hogy a bárányfelhő és a napsütés szavak is megjelennek a fejünkben. Ez olvasás közben megtörténik, nyelvi információt kapunk, és legtöbbször az olvasottak vizuálisan is megjelennek lelki szemeink előtt, így a fantáziánk is fejlődik. A poszt természetesen nem kampány az olvasás mellett, de bevezetésként szerettem volna felhívni a figyelmet a szöveges történetmesélés jelentőségére. Mi van akkor, ha valakinek nehéz...